HTML

zsuzsi, zsolti, provence

Friss topikok

  • zsuzzsendró: És kész, röpke 3 év múlva :) varosban.blog.hu/2014/08/28/nagyon_meno_lett_a_3-as_villamos_fuvesit... (2014.09.17. 10:39) villamos
  • zsocak: varhatoan aprilis 13-an penteken (:)) lakasavatoval osszekotott hazaerkezesi francia estet tartunk:) (2011.12.23. 11:22) Francia Konyha
  • Királysas: :D Nehogy azt hidd h ez francia szokás.. Kb a legtöbb nyugat-európainak ez a mániája. Tök nehéz vo... (2011.12.10. 22:11) how are you?
  • zsocak: ez hatalmas volt:) (2011.12.01. 09:03) munka
  • Fekete Sas: Akkor kár, hogy még Sziszi nincs kint, mert egyúttal őt is meglátogathattátok volna :) (2011.11.30. 18:30) magyarok

Címkék

toulouse meg más ilyenek

2011.11.19. 06:45 zsocak

mivel zsuzsi mar ket oraja itt horkolaszik mellettem, es nem mutat hajlandosagot, hogy szombaton 5kor keljen, hogy elfoglaljuk magunk valamivel, ezert itt a nagy alkalom, jön a múlt heti utazás beszámolója!

Mint az korabban kiderult, a mult hetveget sem toltottuk tetlenul. Miutan csutortokon fel5kor bepattantam a kocsiba Zsuzsi melle, el is indultunk, es bo egy oraval kesobb mar Martiguesben ettuk a vacsinkat. Martigues egy viszonylag nagyobb (45e+ lakos) kikoto varos, nem messze Zsuzsi kedvenc francia varosatol, Fos-tol. Ezt a varost franciaorszag velencejekent is emlegetik. En ugyan meg nem voltam Velenceben, szoval nem tudom igazolni, jogos-e a parhuzam, mindenesetre sok csatorna volt, tenger is volt, kikotok is voltak, de mindent osszevetve nekem ez a varos valamiert nem tetszett, kivetel egy templom, ami belulrol egyaltalan nem olyan volt, mint egy templom. Martiguesrol meg annyit emelnek ki, hogy van egy nagy feluljaro, amirol egyik oldalt a Foldkozi-tengert lathatja az ember, masik oldalon pedig egy etang-ot, ami amolyan beltenger. de ez itt nem szokatlan, ha part menten utazik az ember.
Ugy 8-9 kozott indultunk tovabb, es valamikor 10-11 kozott ertunk Montpellier ele egy pihenobe, ahol aludtunk egyet. Innen indultunk masnap Toulousba kisebb kiterokkel. Eloszor is Sete-nel alltunk meg, ami Martigueshez hasonlo elrendezesu varos, egyik oldalon etang, masikon a foldkozi-tenger, a varost behalozzak a csatornak, igy nem is meglepo, hogy ezt a varost is franciaorszag velencejekent emlegetik, ami vagy a franciak kreativitasara, vagy a turistak agymosasara utal, mindenesetre mar elore hiteletvette mindket varosnak:) ennekellenere Sete mar jobban tetszett, valahogy hangulatosabb volt, es kevesbe keltette egy ipari kikotovaros benyomasat szamomra. Sok latnivalot azert ne kepzeljetek ide se. Azt megemlitenem, hogy rendeznek itt evente valami nagyon zsiros fesztivalt, legalabbis a kepek alapjan eleg fasza lehet. Van valami tradicionalis helyi sport ami ugy nez ki, hogy van egy nagyobb csonak (ugy 7-10 evezos talan), amirol kilog egy allvany, amin all egy emberke, kezeben dardaval, pajzzsal, innen gondolom mar kitalaltatok, hogy a sport lenyege, hogy egy masik hajo dardas harcosat a vizbe kell lokni. Nos a verseny szepsege meg az, hogy a fesztival soran a csatornat teljesen benepesitik, a szelen vegig 2-3 savban is gumicsonakokban emberek vannak, isznak, es nezik a szabadon hagyott kuzdoteren a viadalt (felmerul a kerdes, hogy a sorrel/borral jaro kifolyo ugyeket hogyan intezik, de ebbe ne menjunk bele). Eleg zsir lehet, sajnalom, hogy nem leszunk mar itt a fesztival alatt. Na igen, meg kiemelnem, hogy bementunk a helyi piacra, ahol az elhelyezkedesnek megfeleloen rengeteg tengeri dolgot lehetett venni, es voltak eleg durvak is, pl raja.
Ez utan haladtunk tovabb Carcassonne-ba. A varos nagyon szep, de a fo latnivalo termeszetesen a var (es az abban elhelyezkedo katedralisok, miegyebek), mi is csak ezt neztuk meg gyalogosan, amugy csak kocsibol nezelodtunk. De ide igazabol tenyleg csak a var, ami egyebkent a vilagorokseg resze, miatt erdemes menni, de amiatt nagyon. Elkepeszto. Ritkan jar az ember ekkora es ilyen jo allapotu varban. Nagyon szep volt, igy hogy lattam, meg inkabb sajnaltam volna, ha ez kimarad az eletembol:) Korulbelul masfel orat toltottunk itt, majd tovabb indultunk Toulouse-ba.
Este hat fele ertunk oda, ahol egybol a szallasunkat foglaltuk el. Kozben konstataltuk, hogy a jobbelso disztarcsankat valahol elhagytuk, amit nem ertunk pontosan, hogyan csinaltuk, mert a szokasainktol elteroen most az egesz ut alatt nem is padkaztunk egyet sem. Usse kavics ez van, legalabb mi egyben voltunk. Gyorsan lefurodtunk, majd elindultunk a varosba este. Nem torekedtunk nagyon arra, hogy a latnivalokat keresgeljuk, enni szerettunk volna, meg sorozni, es setalni egy jot. Ennek fenyeben az estenk ugy alakult, hogy miutan a kozpontba ertunk kb fel oran at egy utcai fuvos zenekar koncertjet hallgatva soroztunk. Eleg jol nyomtak, nagyon jo zeneket jatszottak, Ez utan haladtunk tovabb, a Grand Rond nevu parkhoz, amihez vegul nem jutottunk el (masnap vilagosban rajottunk, hogy kb 200 meterre kerultuk el), de a kornyeken betertunk egy kocsmaba, ugyanis kiszurtam, hogy Bonzini csocsoasztaluk van. Nagyon reg ota szerettem volna jatszani ilyenen, szoval most meg is tettuk. Eleg jo asztal, bar sajnaltam, hogy nem parafa labda volt hozza, pedig ehhez elvben az dukal. Azt kell rola tudni meg, hogy a lapja olyan, hogy vonzza a kezedet, hogy rafogj a labdara, es egyszeruen olyan trivialitassal lehet befogva tancoltatni a golyot, hogy az ember ugy erzi, erre szuletett a keze. Hatalmas elmeny, es nagyon jol lehet vele csuklo pint loni, tolva is huzva is, pedig sosem voltam jo annak a megloveseben, de ez az asztal egyszeruen tenyleg kiegesziti az ember tudasbeli hianyossagat. Elkepzelni sem merem, hogy mit lehetne muvelni rajta, ha alapbol is jobban lonem ezt a lovest. Szomoru hir viszont, hogy a bepassz ezzel szemben kinkeserves dolog rajta. Na meg a fogantyu, az egy kulon bekezdest erdemelne, de azt hiszem ezzel mar nem terhellek titeket, legyen eleg annyi, hogy 2 meccs utan elegge elkezdett fajni a tenyerem tole. A csocso utan ittunk egy pastis-t, mivel Zsuzsi ki szerette volna probalni. Ez egy ouzo jellegu ital, bar itt gyakorlatilag majdnem minden tomenyital anizsos. En szemely szerint megelegedtem volna azzal, hogy ledobok egy felessel, de a tul buzgo csapos latva, hogy nem franciak vagyunk megadta nekunk a modjat, es valami hosszukas poharba rakta a pastist, valamint egy kisebb kancsoba (viccen kivul kb 1-2 dl-s kancso volt) vizet, majd a reakcionkat meg se varva felontotte nekunk vizzel a pastist. Tudjatok, ez olyan mint, mikor az ouzot vizzel felontod, es tejfeher lesz (gondolom az anizs valami indikator anyag). Nem igazan szeretem ezt a megoldast, mivel igy par cl rossz italbol lesz par dl rossz ital:) De amugy osszessegeben nem olyan rossz a pastis, felre ne ertsetek:) de majd a hazaeres utani lakasavaton azt hiszem lesz lehetoseg megkostolnotok... A kocsmaval kapcsolatban meg egy dolog: itt nem voltak nyerogepek, viszont volt egy terminal, amin loversenyre lehetett fogadni, es kozben teven ment eloben a loverseny...:) es korunk beli fiatalok ott fogadtak a lovakra (amit azert nem ertek, mert ott volt egy Bonzini, es ellenfelet is tudtak volna kihivni:)). nem gyenge. Ezutan beultunk enni a szomszedos gyrososhoz, ahol elegge mas felfogasban keszitettek a kajat, mint otthon, de azert marha jo volt. Vegul egy jo ora alatt hazasetaltunk, hogy aludjunk egy keveset.
Masnap reggel megprobaltuk felvenni a versenyt az Etap hotellel, es 5 euro ertekben fogyasztani a 4.9-be kerulo reggelin:) Mivel itt nem adnak felvagottat, se tojasbol keszult dolgokat, ezert ez nem egyszeru, azt hiszem nem is sikerult, de azert derekasan helytalltunk. Meg 9 elott el is indultunk az Airbus nezesre. Nos, a gyarlatogatas eros tulzas volt, de igazabol nem is baj. Ugy nez ki a dolog, hogy 3 fele turat szerveznek, az egyik az airbus a380-ra specializalodott, a masik a telephelyen csak buszon visz korbe, de nagyon nem mutat semmit, es a harmadik, amire mi is mentunk, az air france orokseg cimu. Alapbol is ez volt a legszimpatikusabb, de amugy is csak ezen volt hely, es ezt inditottak angolul is. Atvittek minket busszal egy nagy placcra, ahol rengeteg kulonbozo repulogep volt osszegyujtve, kozben sok erdekesseget meselt a vezetocsaj, eleg erthetoen. Felmehettunk egy concorde-ra, es egy airbus a300b-re. Nagyon jo volt, mindig szerettem volna concorde-dal utazni, marmint persze a mindiget arra az idotartamra ertve, amikor mar tudtam, mi az, es amikor meg repultek:) De azert mar ez is valami, hogy felmentunk ra. Meg az airbus... ez az elso tipusok egyike, de jo eg mekkora, elkepeszto. Hatalmas nagy, es ugy volt atepitve, hogy sok helyen levettek a belso boritast, es plexit raktak, ezert lehetett latni az elektronikat, szigeteleseket. Igazabol jo lett volna megnezni meg a kulon airbus a380-as turat is, de az csak del utan indult, es mivel Toulouse megnezese nagyobb preferenciat kapott, ezert sajnos ez kimaradt, de igy is nagyon jo volt, sok dolgot megtudtunk, lattunk, es orom volt latni, hogy Zsuzsi is mennyire elvezi. Szoval visszamentunk a varosba, hogy nezelodjunk.
huh Toulouse... nem is tudom hol fogjak bele... nagyon tetszett, meg talan jobban is, mint lyon, vagy marseille, de ennek lehet az az oka, hogy valamiert egy felig-meddig ipari varosnak hittem korabban, mikor nem tudtam rola semmit, nem tudom miert. De nem az, es lehet, hogy emiatt a pozitiv csalodas miatt tetszett annyira. Hozza kell tenni, hogy az egesz ugy indult, hogy bementunk a St. Sernin apatsagba, ahol atvaltottam a napszemuvegemet szemuvegre, hogy lassak valamit, majd csodalkoztam, hogy a bal szememnel hogy lehet ilyen mocskos, mert nem latok semmit, el is kezdtem torolgetni, mikor feltunt, hogy nincs is benne uveg... szerencsere a lencse bent volt a tokban, ez inkabb azert volt szar, mert amikor a latnivalok fele templom, katedralis, ahol sotet van, akkor szemuveg nelkul nem latok a belsejukbol semmit, a napszemuveggel meg hiaba latok elesen, ha egyszer sotet van:) A masik gond meg a tobb mint 4 oras sotetben vezetes volt, ami igy egy az egyben Zsuzsira harult volna. No, de azert igy is jo volt. Setalgattunk mindenfele, atmentunk a Garonne-on, megneztuk a Bazacle nevre hallgato kepzodmenyeket, majd bereltunk 2 biciklit a nyilvanos biciklik kozul. Ezt mar lyonban is szerettuk volna megejteni, csak eppenseggel ehhez kell, hogy legyen 150 euro az bankkartyan garanciakent arra az esetre, hogy nem hozzuk vissza, lyonban viszont az ominozus tankolasi incidens miatt eppenseggel nem volt annyi penz a kartyankon, de utolag mondjuk mindegy is, mert nem lehet egy regisztracioval 2 biciklit berelni, emiatt 300+ euronak kellett a kartyankon lenni (amit amugy egy az egyben levont megint, es szerencse, hogy a tankolasos temabol mar tudjuk, hogy nem kell megijedni, itt levonjak a maximumot, aztan majd visszakerul). Lenyeg a lenyeg, biciklivel jartuk be Toulouse-t, mivel ezzel lenyegesen sok idot lehet megtakaritani, es meg elvezetes is:) (montpellier megnezesere alapbol ez volt a tervunk, de az nem jott ossze, mint majd olvashattok rola). Nagyon jo idonk volt hozza. Fantasztikus volt, a Garonne partja itt is setalos piknikezos, parkokkal, es sok zolddel. Megneztuk vegul a Grand Rond-t (olyan, hogy az egyik parkbol a masikba egy setalo feluljaron lehet atmenni. Elmentunk a St. Etienne szekesegyhazhoz is, ami elkepesztoen hatalmas. Utana ettunk egyet a Mezzo di Pasta nevu helyen (ez a kedvencunk, grenoble-ban probaltuk ki, es el hataroztuk, hogy vegig esszuk a kinalatot, ami nem nagy, mert kb 5 fele raviolit lehet 10 fele szosszal valasztani, de nagyon finom; es erdekessege, hogy franchise rendszerben mukodik, es fokent franciaorszagban vannak etterme, de lehet latni, hogy melyik orszagokbol erkezett befekteto kedvu emberek probaltak ki, es szerettek meg, mert pl van 1 db mexikoban, 1 db szlovakiaban, 2 db beirut-ban stb, erdekes:)) Ez utan gyorsan visszabicajoztunk a kocsihoz (ezert is volt jo a bicikli, mert a kb 30-40 perces setat megtettuk 7 perc alatt bicajjal), es elindultunk montpellier fele. Ami kimaradt sajnos Toulouse-bol az a Cité de l'Espace nevu urutazassal kapcsolatos park. Ezt nagyon sajnalom, mert erdekelt volna, de hat sajnos pont a masik repternel volt, mint ahol a latogatas, es nem szabad telhetetlennek lenni azt hiszem igy is, hogy ilyen hirtelen, es mint emlitettem nem tul logikus elhatarozas utan utaztunk Toulouse-ba erre az 1 napra, elegge jol korul tudtunk nezni, es nagyon izgalmas is volt.
Amit elfelejtettem Toulouse-zal kapcsolatban, hogy rozsaszin varosnak hivjak, es ami nagyon erdekes szamomra, hogy mikor hetfon kerdeztek a sracok, hogy merre voltunk hetvegen, es meseltem, akkor ok konkretan ennyit tudtak a varosrol "it is the pink city, but i don't know why". jellemzo, lyon utan is mind a ket fiatal gyerek azt mondta, hogy meg sosem voltak ott (nicolas a hetvegen csakugy brusszelben volt, szoval azt se mondhatom, hogy nem utaznak...), es toulousnal is en meseltem el nekik, miert rozsaszin varos ez (mondjuk en is csak zsuzsitol tudom): valami festeket gyartottak itt, es sok hazat rozsaszinre festettek (de amugy szerintem nem volt sok rozsaszin haz).
A visszauton kiprobaltam, hogy bent marad-e a lencse a keretben csavar nelkul, es szerencsere bent maradt, ha nem erte nagyobb erohatas. Ez azert volt szerencses, mert Zsuzsi nem erezte magat tul jol este (valljuk meg oszinten, az elozo esti pastis, a keves alvas, es az eleg faraszto nap nem tett neki jot, de kevesbe koltoien fogalmazva mondhatjuk azt is: estere masnapos lett), igy tudtam en vezetni. Elegge eklektikus volt a vegul azt hiszem boven tobb, mint 5 orasra nyulo utunk, mivel volt, hogy 140nel tudtunk menni autopalyan, de utana volt, hogy tobb, mint egy oran at szakado esoben, sotetben, es olyan kodben, hogy korulbelul az elottunk levo 1-2 metert lattuk, mentunk fol es le a szerpentines hegyi utakon, ugy hogy nem mertunk nagyon harmincnal tobbel menni. Ez eleg para volt, meg kell hagyni, nagyon kellett tamaszkodnunk a gps-re, hogy mikor lesz balra kanyar, mikor lesz jobbra. De ugye ilyenkor az a legfaszabb, mikor a gps bevisz egy utra, aminek a felenel oldalt egy sarga tablan ki van irva, hogy route barrier, de tenyleg nem tul durva figyelmezteteskent, csak ugy, mintha ott maradt volna, es hat a gps nem mutatta, hogy arrol az utrol barmerre le lehetett volna kanyarodni, emiatt az ember nem feltetelezi, hogy meg mindig le van zarva, hiszen ha le lenne, akkor miert nem az ut legelejen van a lezaras, ha ugysincs lehajtasi lehetoseg. Nos, termeszetesen vegul le volt zarva, szoval visszamentunk addig a keresztezodesig, ahol ratertunk erre az utra, es a semmi kozepen alltunk egy jo 10 percet, hogy kisilabizaljuk, vajon akkor merre kellene mennunk. Ehhez betoltam a veszvillogot, meg van egy biztonsagi gomb a kocsin, ami bezar minden ajtot, ezt is benyomtam, mivel eleg sok horrort lattam mar ahhoz, hogy fossak az ilyen helyzetektol. Nos, ettol elojott valami bug a kocsiban, es azota minden egyesben gyorsitasnal valamiert bezarja az ajtokat, egyelore nem fejtettem meg, hogyan szuntethetem ezt meg:) De vegul ejfel fele megerkeztunk ugyanahhoz a pihenohoz, ahol csutortok este is aludtunk, es elegge kimerulve hamar el is aludtunk.
Mivel ez a beszamolo is nagyon hosszura nyult most, ezert a vasarnapi montpellier-t kulon meseljuk majd el. Szoval folyt kov.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zs-provence-zs.blog.hu/api/trackback/id/tr763395479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sivító sas 2011.11.19. 16:12:39

tutteros beszámoló, egész meghoztad a kedvem a külföldi élethez:)
süti beállítások módosítása