HTML

zsuzsi, zsolti, provence

Friss topikok

  • zsuzzsendró: És kész, röpke 3 év múlva :) varosban.blog.hu/2014/08/28/nagyon_meno_lett_a_3-as_villamos_fuvesit... (2014.09.17. 10:39) villamos
  • zsocak: varhatoan aprilis 13-an penteken (:)) lakasavatoval osszekotott hazaerkezesi francia estet tartunk:) (2011.12.23. 11:22) Francia Konyha
  • Királysas: :D Nehogy azt hidd h ez francia szokás.. Kb a legtöbb nyugat-európainak ez a mániája. Tök nehéz vo... (2011.12.10. 22:11) how are you?
  • zsocak: ez hatalmas volt:) (2011.12.01. 09:03) munka
  • Fekete Sas: Akkor kár, hogy még Sziszi nincs kint, mert egyúttal őt is meglátogathattátok volna :) (2011.11.30. 18:30) magyarok

Címkék

mindenes 1. resz

2011.11.03. 11:58 zsocak

Azt hiszem tartozunk egy posttal a hetvegi utunkrol. Mivel most futnak a szamitasok, en meg varok rajuk, ezert valamennyire megprobalom leirni mi is tortent a legutobb ota. Keszuljetek fel, nem lesz rovid. Most csak Lyon-ig irom le, majd maholnap jon a masodik fele.

Mult penteken munka utan hazamentem, ettunk egy falatot, lefurodtunk, majd utra keltunk. Most lusta vagyok pontos utikalauzt csinalni a google maps-en, ha valakit erdekelnek a helyek, akkor nezegesse:) Szoval osszessegeben a fo celunk Lyon volt, es ehhez Napoleon utvonalat szerettuk volna kovetni. Ennek erdekessege, hogy miota lattuk If varat, el akartam olvasni a Monte Cristo grofjat, szoval gyorsan befejeztem a tronok harcat, es elkezdtem ezt. Ebben pedig mellek infokent irogat Dumas Napoleonrol is, es igy tudtam meg (ezeket a dolgokat elegge elnagyolva tanitjak tortenelembol, na meg regen is volt mar), hogy Napoleon, miutan megunta az Elba sziget altal nyujtott izgalmakat es ujra ugy dontott, hogy neki bizony egesz Franciaorszag kell, Provence-ben szallt partra, majd Aix, Sisteron, Gap, Grenoble utiranyon at elindult Lyon fele (Grenoble-nal osszetalalkozott az ellene kuldott hadsereggel, akik megeljeneztek, es inkabb elkisertek Parizsig, hogy megkezdodjon a szaz napos uralkodasa, ami utan az Elbanal mar tavolabb, a Szent Ilona szigetre ment vakaciozni). A dolog pikanteriaja az volt, hogy kb 2 hete vetettem fel Zsuzsinak, hogy ugy kene elmennunk Lyonba, hogy ezeket a helyeket utbaejtjuk, es meg is orultem, hogy a konyvben is ezek szerepelnek, szoval kijelentettem, hogy Napoleon utjat fogjuk kovetni. Ezutan pedig ki is derult, hogy a Route Napoleon egy letezo fogalom, es nem en talaltam ki:)

No ennyit a tortenelmi ismeretek felfrissiteserol. Tehat pentek este 7kor elindultunk. Kb egy ora mulva Sisteronnal voltunk. Sajnos csak sotetben neztuk meg, de mivel kozel van, ezert vissza fogunk ide meg menni, mivel elkepesztoen szep hely, es eleg zsir turak is indulnak innen. A varos fo latvanyossaga egy hatalmas szikla (amiben ilyen bemelyedesek vannak, bele is mentunk, a sotetben felelmetes volt), ami este ki van vilagitva, meg vele szemben egy var. Itt 1-2 orat setalgattunk, majd utaztunk meg egy orat Gap fele, az elso szallasunkhoz (ide, a autopalya vegehez). Ittunk par sort, aztan aludtunk egy jot. Reggel elkepesztoen jo erzes volt a hegyeket nezve csinalni a reggeli tornat kellemesen csipos 13 fokban. Imadtam. Kis cica mosdas (:)) utan bementunk Gap-be. Ott nincs sok latvanyossag, inkabb csak a taj, de szerencsenkre epp szombati piacnap volt, es az viszont erdekes volt. Reggeliztunk is valami kaposztas tortat kecskesajttal, meg mandarinnal. Ezt a varost is jol korbe setaltuk, majd 11 fele elindultunk Grenoble fele.

Nos itt tertunk ra konkretan az arany sasokkal ovezett Route Napoleonra, ami mar csak magaban meger egy miset. Nem vagyok az autozas nagy hive, de vannak olyan autoutak, amiken valo utazast meg en is tudom ertekelni. Na ez olyan volt. Meg is alltunk legalabb 4-5 helyen gyonyorkodni a tajban, meg piknikezni. Del fele volt is egy olyan festoi hely, hogy mondtam  Zsuzsinak "ezt az elmenyt mar csak egy sor teheti tokeletesebbe", szoval kivontam magam az aznapi vezetesbol:) Vegul az utat igy osszessegeben 1-1.5 oraval megtoldva odaertunk Grenoble-ba. Ez egy kb 150ezres varos, azt kell rola tudni, hogy gyonyoru helyen van, es a CEA-nak (aminek a cadarache-i telephelyen dolgozom) itt is van egy telephelye. Van itt egy szep szinkrotron, amit mar legalabb 100szor neztem meg google mapsen, es mar nagyon reg ota szerettem volna latni (miota hallgattam valami rontgen, meg neutron besugarzasokkal kapcsolatos targyat, nem emlekszem a pontos nevere, de emlekszem, aznap vizsgaztam belole, mikor Zsuzsi eloszor hazajott spanyolorszagbol:)). Nos most lattam eloben is, szep volt:) Ez ugyan messzemenoen tulszarnyalt szamomra minden mast, amit a varos nyujthatott, de azert szep volt a tobbi latnivalo is. Volt peldaul drotkotelpalyas felvono, ami atvitt a Rhone felett a hegyre (a helyi Bastille-ba). Ennek az erdekessege az, hogy iden volt hir, hogy pestre is szeretnenek ilyet a vigado es a var kozott. Ezekbol van par a vilagban, de annyira nem sok, szoval a grenoble-it ki is probaltuk (eleg sokat kellett varni, meg az iranyito nyomta is neki rendesen, szal fele annyi ido volt mar az ut, mikor mi mentunk, mint fel oraval korabban, de azert erdekes volt). Szoval a vegallomas, a Bastille egy eroditmeny, sok fal kb:), ami a jo benne, hogy a helyiek szamara ez egy futocelpont. Felfutnak, majd le, es a palya menten kulonbozo erositesre, es nyujtasra alkalmas objektumokat helyeztek el. Lefele mi is ezen a palyan setaltunk vegig, elkepesztoen jo, ha ott laknek tuti en is hetente-kethetente felfutnek oda (mar csak azert is, hogy megnezzem a szinkrotront:)), es sokan osztoztak a velemenyemben, mivel rengetegen futottak. Osszessegeben 9-10 kozott indultunk innen csak tovabb, a tervunk az volt, hogy itt alszunk, ami kisebb navigacios hiba miatt meghiusult, szoval vegul valami random varos random parkolojaban aludtunk lyonhoz nem messze. Masnap 6ra allitottunk orat, de vegul csak 8-9 fele ebredeztunk, hamar tovabb alltunk, lyon mar kozel volt. Kozben gondoltuk tankolunk par litert, hogy a hazautra is meg legyen eleg. Na ez a tapasztalatlansagunkat mutatja. Osszessegeben nem volt ertelme nem teletankolnunk, de tankolnunk sem igazan, mert felig volt a tank, foleg nem vasarnap ugy, h kartyaval tudunk csak fizetni (nem embernel), csak hat eleg olcso bengat talaltunk, es gondoltuk koran van, legalabb holnap nem kell ezzel szarakodni. A benzinkutas gep kiirt vmit, hogy max 98 euroert tankolhatunk, mi meg 15ert tankoltunk, zsir is volt, megyunk tovabb realizaljuk, hogy kaptunk blokkot a 15 eurorol, de az erkezett sms alapjan fizettunk 98at. Hat anyaztam egy csoppet, mert nem szeretek 83 eurot elbukni, es nem is ertettuk, hogy ez hogy van, de ugy dontottuk, hogy most ezzel a lyon-ban levesunket nem hagyjuk elcseszni (de azert filoztunk sokat azon, hogy most ez h lehet, meg mi lesz. Vegul masnap visszamentunk, es akkor mar volt kiszolgalas, hosszan, es nehezkes beszelgetes soran kiderult, hogy ez a bank hibaja, itt egyben levonjak a maximumot, majd visszautaljak a kulonbozetet. mai banktol kapott sms alapjan tenyleg ez tortent, szoval nyugodtsag. a szoban forgo 80 eurot mar elveszettnek hittem, ezert megfogadtam, hogy a minimum a felet elkaszinozzuk monte carloban. Tehat, szerencsenk volt, de a tanulsag, csak teletankolunk, csak ha kb 50-100 km van mar csak a kocsiban, es csak ugy, hogy embernel fizetunk). 10re odaertunk a szallodahoz, ami a kulvarosban volt, gondoltuk masfel orat itt nezelodunk, majd fel12kor megprobaljuk atvenni a szobat (alapbol csak 12kor lehet). Na oda is allitottunk, mondja a no, hogy nem tudjuk atvenni, mert meg az elozo lako se jott ki. Kiderult, hogy oraallitas miatt meg csak fel11 van... (szoval igen, az h 6ra allitottunk orat, azt jelenti, hogy 5re. hihetetlen, a heten gondoltunk is ra, hogy oraallitas lesz, es ilyen meg nem volt velem, hogy az ajandek egy orat igazabol elveszitettem). Szoval megebedeltunk, aztan delben visszamentunk, furodtunk vegre egy jot, majd 1 fele besetaltunk Lyonba (kb fel10 fele indultunk vissza, szoval osszesen kb 8-9 orat maszkaltunk, nagyon durva). Es akkor Lyon, majd utana Valence, es az izgalmas, majdhogynem foldutakon torteno hazaut reszletei a kovetkezo post-ban varhato:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zs-provence-zs.blog.hu/api/trackback/id/tr253350165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása